torsdag, augusti 20, 2009

Lite liten och lite rädd

Som jag har längtat efter att få börja skolan och att få plugga, fika med kompisar, skriva uppsatser och att bara få träffa folk varje dag. Det jag glömde, var att man måste våga prata med de nya människorna och inte döma ut dem bara för att de ser farliga ut eller råkar vara födda på 90-talet. Men lite liten, lite rädd och lite dum kände jag mig idag när det var inskrivning. Det gavs väl inte direkt något tillfälle att vara social, det var bara inskrivning och en minirundvandring. Det känns inte heller bra att jag inte kan bestämma mig om jag vill läsa mina två första år i förorten, i en lite mindre klass och med mer praktik integrerat i studierna. Det låter verkligen intressant och roligt, men jag hade verkligen sett framemot att plugga i Haga...

Jag har bestämt att jag får tänka till i morgon och hoppas att det inte är för sent för förorten då, om det nu är det jag vill.

Hoppas att jag blir stor snart, och att livet utan snus inte kommer kännas som en livslång PMS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar