fredag, augusti 07, 2009

Allra käraste Slas

För ca 8 eller 9 år sedan, innan kärleken var kärleken, satt vi och diskuterade böcker han och jag. Jag berättade om min absoluta Slasfavorit och lånade ut mitt exemplar som jag ärligt råkat stjäla av mina föräldrar. Han som inte hunnit bli kärleken än, slarvade bort boken utan att ens ha läst den. Detta har jag sörjt lite grann.
Men nu är han förlåten eftersom han propsade på att vi måste hitta ett bokantikvariat i Halmstad och där inlåst i ett glasskåp hittade jag Knut K Selma Johansson - med rätt att leva. Jag befarade att den skulle kosta skjortan och det gjorde den nästan, men det är tydligen en första utgåva och den var värd sina 175 spänn. Den ska jag vårda väl och jag hoppas att kärleken kommer läsa den på momangen, så att vi kan ha den där bokdiskussionen som jag tänkt mig för en massa år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar