söndag, augusti 09, 2009

En söndag

Idag har jag bara varit utanför dörren för att köpa snus och lite mat. Jag hade förväntat mig lika strålande väder som de senaste dagarna, men det har varit mulet och nu åskar och regnar det. Men det har varit en bra dag i alla fall.
  • Jag vek all tvätt direkt efter frukost
  • Vi har kört två diskmaskiner
  • Kärleken har plockat och sorterat alla böcker i våra bokhyllor
  • Gosergrisen har varit på strålande och harmoniskt humör hela dagen
  • Jag har köpt ostbågar och cocacola som ligger där nere och väntar på mig
  • Vi åt goda våfflor till lunch
  • Till middag åt vi smarrig löksoppa med varmamackor till och Långa Bror och Finska Flickan som sällskap
  • Jag badade Gullebullen som inte sa pip när jag tvättade hans hår
  • Jag har till och med hunnit med en timmes tupplur

Nu väntar Uppdrag mord och söndagsmys. Uppdrag mord är riktigt bra, sköna karaktärer och trevlig dialog, allt som krävs av en bra tv-serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar