torsdag, augusti 13, 2009

Kära Bloggbok

Ibland blir jag så uppfylld av alla ideér om vad jag ska skriva här så jag glömmer bort vad mitt syfte är; alltså att skriva vad jag gör eller har gjort. Därför kommer här en beskrivning av min dag i punktform.

  • Gosegrisen vaknar kl 05.20 (måste vara något slags rekord)
  • Kärleken går ner med honom medan jag och GB sover vidare till 8.
  • Jag, kärleken och Gullebullen passade Stora Brors lilla Pilly, det var mysigt. En tant trodde att Gullebullen och Pilly var tvillingar, det är de inte men det skiljer bara 6 veckor i ålder, så de har ganska skoj ihop (tror jag).
  • Hela sällskapet + Stora Bror som kommit hem igen, for in till Gustav Adolfs torg och spanade in lite skojiga skyltar och provade ny spännade mat. Jag åt en ganska tråkig fransk pyttipannasak och en god Schweizisk grilladost-potatis-pickles-tallrik.
  • Vi gick på Eurosko och shoppade inte mindre än 3 nya par skor till Gosegrisen för endast 408 kr, de skulle kostat ca 1050 spänn om det inte varit rea.
  • Vi åkte hem och hämtade glad Gosegris från dagis som gillade skorna.
  • Glad Gosegris ber mig ringa kompis, Gosegris blir sur Gris efter 5 minuter med kompis, jag försökte fredsmäkla samtidigt som jag fick jaga Gullebulle över hela gården. Jag fick skicka hem kompis och sätta skittrött Gosegris i soffan med Ice Age 1 som sällskap.
  • Vi åt pastasallad
  • Långa Bror kom hit och lånade ut sin fasta telefon, vi konstaterade att vår är trasig, måste köpa ny
  • Jag la Gosegris och surfade sedan i flera timmar, så här kan vi inte fortsätta, måste nog reglera kvällssurfandet på något vis. Har ju router och två datorer så vi kan surfa samtidigt nu.

That´s it, tror jag och måttligt intressant var det. Men jag har haft en bra dag, med bara en gnutta dåligt tålamod runt middagstid. För övrigt funderar jag på om varannan-bajsblöja-modellen är så himla bra, undrar om inte kärleken-tar alla-bajsblöjor-modellen är mycket bättre ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar