onsdag, augusti 26, 2009

8 dagar

Nu har jag inte snusat på 8 dygn och 1 timme och 38 minuter.

Den dagen jag slutade snusa, så hade jag en massa blogginlägg i huvudet om hur helvetiskt allt skulle vara och jag tänkte mig en slutasnusa-uppdatering om dagen ungefär. Det har faktiskt inte behövts, det har inte varit så jobbigt. Jo i lördagskväll när det var alkohol inblandat, då gav kärleken en snus till långa bror lite odiskret. Jag suckade lite, men det gick väl bra ända till Långa Bror har den dåliga smaken att sitta och pilla på och forma snusen väääldigt länge innan den slank in under läppen. Då var jag tvungen att ryta till så både Kärlek och Lång Bror studsade upp lite från sina stolar. Resten av kvällen smög de iväg ut i hallen ibland. Jag förstod först inte vad de gjorde och misstänkte att de skulle gå på toa ihop eller någon annan fyllegrej. Senare insåg jag att jag skrämt dem så, när jag röt till, att de gick och gömde sig när de skulle byta snus.

Men det känns i alla fall ganska bra, antingen så har det svåra inte kommit än, eller så är jag bäst i världen på att sluta snusa.

Nu ska jag sortera och slänga kläder i min garderob. Tjola hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar