måndag, augusti 17, 2009

100 000 x 12 x 25

Det finns en ny trisslott, man kan vinna 100 000 kr i månaden i 25 år! (Ojsan fick ta en liten paus här. Gullebullen hade klättrat upp och satt sig på vårt torkställ, ett under att det höll för hans 12 kilon)

Tillbaka till 100 000 kr i månaden och vad som händer i min hjärna när jag läser sånt. I hjärnan har jag redan köpt vinstlotten och vi måste genast hitta ett bra hus att bo i tillfälligt medan vi studerar färdigt. Varför inte det där jag såg i Bostadsbilagan i morse, ett fint stort hus vid havet för ca 5 mille. Hmm, tänker hjärnan sen, det ligger ju lite långt från stan och våra skolor. Vi måste nog köpa två nya bilar också. Hmm, 8 rum och kök, vi behöver nog en hel del nya möbler också. Och tänk om tapeterna är fula och kaklet i badrummet och tänk om det inte har en stor och rymlig tvättstuga. Det får nog bli lite renovering och utbyggnad också. Ska vi bo så nära havet behöver vi nog en båt också....

Och plötsligt sitter jag där med problem som jag inte har eftersom jag inte vunnit några pengar och det är minst 3.5 år tills vi båda är färdigutbildade och har en stadig inkomst. Det får nog bli en trisslott senare idag, jag kan nöja mig med 10 000 i månaden i 10 år, inga problem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar