fredag, augusti 28, 2009

Flitiga Lisa

Idag har jag tvätt sju! (7) tvättmaskiner. Jag har haft värsta flytet i tvättstugan (fuskat lite och flyttat bokningsbrickan innan den gamla tiden gått ut). Det är nästan rekord, inte nog med att det är sju! (7) maskiner, all tvätt kommer ha hunnit torka innan jag behöver bära hem den. Det händer nästan aldrig, vi har alltid tvätt hängande på torkstället eller trappräckena. HURRA!

I morse gjorde jag något som var mindre mysigt. Jag rensade golvbrunnen i duschen, (alltså skruvade bort brunnslock och någon grej där i brunnen och tömde det) det var lite kräkvarning på det. Men samtidigt är det lite äckel-gött på något vis, det är skönt när det syns att man har städat. Bäst var ändå vetskapen att jag inte har så långt hår längre, så det borde ta en fyra fem gånger längre tid att fylla den där brunnen med hår och annat slemmigt. Buuuähhhk!

I morgon ska vi ha amerikanska pannkakor till frukost, vi har köpt ny lönnsirap. Det
är så gott med smör till. Det blir nog ca 10 000 kcal, så jag tänkte åka och träna direkt efter frukost. Får nog cykla tills jag svimmar om jag ska försöka förbränna den frukosten. Men shit det får det vara värt, det är så gott och med tanke på att lönnsirap kostar mer än finsprit så blir det ju inte överdrivet ofta vi äter så smarrig frukost.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar