torsdag, september 03, 2009

Vågen skrattar mig rätt i ansiktet

Nu blir jag faktiskt lite ledsen. De två sista veckorna, sedan jag slutade snusa, har jag:
- tränat väldigt disciplinerat
- Inte snaskat eller köpt godis mitt i veckan
- ätit ganska ordentlig mat

Glad i hågen och ganska nöjd med mig själv ställde jag mig på vågen i går kväll. Den berättade vänligt och bestämt för mig att jag gått upp 2 kg! 2kg!

Ursäkta mig men, VA FAN! Menar gud, eller fan och hans moster att snusen och nikotinet gör så mycket för min vikt? VA? Just nu känner jag faktiskt att det får inte bli några mer kilon upp, då börjar jag snusa igen, av hälsoskäl! Basta!

4 kommentarer:

  1. Inga självbedrägerier Lisa. Om input är större än output beror det helt enkelt att du du förbränner för lite. Kanske kroppen inte behöver så mycket input. Dvs din kropp har hög verkningsgrad
    Från en mycket nära anhörig
    Lycka till nu och vi ses i Dalum

    SvaraRadera
  2. Kämpa på!
    Testa att ta bort bröd med vetemjöl och vit pasta. Kör lite GI light och se vad du tycker. Välj att äta kall potatis (som i sallad), fullkorns ris och pasta.
    Ät mat som håller dig mätt länge.
    Ät frukost, lunch, middag och 2 mellanmål.
    //Kerstin

    SvaraRadera
  3. Kära nära anhörig, vem sjutton du nu är. Det jag menar är varför går jag upp i vikt när jag tränar mer och äter mindre än vad ag gjorde för 2 veckor sedan. Beror det på snusen eller? Va?

    Kerstin det kan vara värt ett försök. Ska testa snart...

    SvaraRadera
  4. Det kan ju vara så att du gått upp i muskelmassa eftersom du tränat.. Muskler väger mer än fett vet du =)
    Jag tycker hur som helst att du är super duktig!
    / Felicia

    SvaraRadera