onsdag, september 16, 2009

Kusin Vitamin gjorde något nytt av en gardin...

Idag har jag hälsat på hos min kusin. Sen jag flyttade till Göteborg så har vi träffats en gång om året. det är alltid skittrevligt och jag undrar varför det inte blir av oftare, vi har ändå en väldigt tight historia... Jag fick smaskig middag, vi fnissade, snackade skit och allvar och hade det allmänt trevligt. Hon är en jäkel på att göra goda kaffelattesar också.

Men idag fick jag också möjlighet att göra en beställning av henne och hennes fina företag http://www.rethinkdesign.se . Jag beställde en stor tygpåse där mina träningskläder och skor ska få plats, den kommer bli så himla fin och bild på den kommer såklart när den är färdig och levererad. Jag måste verkligen rekommendera en titt på hennes sida. Allt hon syr är tillverkat av gamla tyger som gardiner och dukar och andra grejer. Snyggt är det också.

På bussen till kusinen stötte jag på en otroligt sur busschaufför som skällde ut mig i högtalaren för att jag gick på där bak i bussen och inte stämplade mitt kort. Jag trodde att man fick gå på vart som helst i bussen (eller så berodde det på att jag är van att åka med barnvagn och då går man på där bak). Jag gick snällt fram och stämplade kortet och bad om förlåtelse, den fick jag inte, han försökte däremot mörda mig med sin blick. Som tur var var jag på bra humör, så dagen blev inte ett dugg förstörd för mig. Stackars sura busschaufför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar