onsdag, september 02, 2009

Up to date

Det händer ju en hel del nytt i livet nu. Jag har slutat med en massa saker och börjat med annat.

Slutat:
  • Snusa
  • Snooza (det känns grymt första minuten, men är värt det)
  • Vara föräldraledig

Börjat:

  • Skolan
  • Missbruka ingefära (undrar vad ingefära innehåller för vanebildande ämnen egentligen?)
  • Lyssna på musik i min nya ipod, (jag höll på att börja grina när jag lyssnade på coldplay på spårvagen i morse. Hur kan jag 10 år efter alla andra upptäcka detta fantastiska band? Jag är både glad för att jag äntligen upptäckt dem och sorgsen för alla år jag med bra musik som jag missat).

Livet känns över lag väldigt bra, skolan är inte alls så läskig som jag trodde och många klasskamrater är väldigt trevliga och vill luncha med mig. Kärleken sköter sig fantastiskt bra som "hemmaman" med maten planerad och den brukar nästan vara färdig när jag kommer hem. Han uppmuntrar mig att vara med på diverse insparksaktiviteter och är bara bäst på att stödja och peppa.

Jag är också otroligt lättad över att ha bytt inriktining och att jag inte sitter på pedagogen just nu och utbildar mig till förskolelärare. All heder åt dem som orkar, men jag hann upptäcka i tid att det inte var något för mig. Skönt!

Ikväll måste jag hålla mig vaken till kl 23, True blood går ju ikväll och shit vad bra den var! Och het! Jag hade verkligen låga förväntningar på en "jävla vampyrserie", men den var riktigt bra och jag bara måste hålla mig vaken ikväll.

Dags för Gullebulle-läggning, och jag ska inte somna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar