söndag, september 06, 2009

Mätt, förvånad och lite lat och lite koko

Hela sommaren, när både kärleken och jag var lediga, var helgerna väldigt långa. Vi hann göra så många saker, tvätta massa tvätt, handla, göra utflykter, träffa folk osv. Den här helgen är redan borta och jag har inte ens hunnit tänka på att jag är ledig. Det konstiga är att tiden har sprungit bort utan att vi hunnit göra något. När man är effektiv kan man ju ändå se varför tiden försvann på resultatet eller på den avbockade "att göra listan". Den här helgen, inte så effektivt. Gårdagen försvann bara. Vi åt frukost, lunch och middag, tvättade 2 tvättmaskiner och handlade, la barnen, såg på fotboll och sen var dagen borta.

Den här dagen verkar bli likadan. Till råga på allt kommer jag skolka från min träning idag. Jag kände mig lite osugen på träning och frågade kärleken om han ville att jag skulle stanna hemma istället och han sa ja. Jag tog genast chansen att slippa och stannar därför hemma. Lata dumma Lisa, nu måste jag vara extra duktig nästa vecka.

Blööööööö

Nu tror jag att jag ska skita i allt och gå ut och sätta mig på gården och titta på min familj. Och umgås lite med dem också. Det är lite miffo-varning på mig idag...

Ha en trevlig söndag!

Något som känns bra är att jag inte har söndagsångest utan ser faktiskt framemot att gå till skolan i morgon, det är alltid något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar