tisdag, september 15, 2009

Payne in the ass

Inatt sov jag, eller låg i sängen, i tolv (12) timmar! Det var supermysigt och varmt och skönt i sängen. Det var inte lika skönt att gå upp, det verkar som om jag fått en överdos av sömn. Hela dagen har det känts som om jag vaknat upp ur någon slags koma. I skolan försökte jag öppna redan öppna dörrar och kände mig allmänt snurrig. Det börjar som tur är gå över nu.

Vi hade en väldigt bra föreläsning om studieteknik och hemtentor, väldigt vettig information för nya vilsna och ostrukturerade studenter.

Jag och Långa Bror åkte sedan till Stampen (kyrkogården) och gav farmor blommor på hennes 91-årsdag. Vi sa hej till farfar också. Sedan råkade vi snubbla över farbror Jacobssons grav, då skickade vi en liten hälsning till honom också, även om jag inte minns honom så väl. Han var väldigt tjock tror jag...

Jag tänkte att jag skulle utnyttja mina nyvunna kunskaper i studieteknink och läsa Modern teoribildning i socialt arbete, det är inte roligt. Författaren heter Payne, han är en plåga.

Jag blev faktiskt lite nostalgisk när jag såg att Patrick Swayze dog i natt. Så jag tänkte köpa chips, dip och kanske en läsk och se på Dirty Dancing i kväll. Dirty Dancing var ju faktiskt den första filmen jag blev besatt av och såg om många gånger, den och Girls just want to have fun.

Uppdatering: Förr såg jag alltid filmerna med VB och LH, ikväll kommer min underbara Långa Bror och gör mig sällskap, han är inte så dum han heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar