fredag, september 25, 2009

Upp som en sol, ner som en pannkaka...

...och så upp igen.

Idag skulle jag äntligen få min sluta-snusa-belöning! Jag skulle få shoppa lite, hade dessutom lite erbjudanden från Lindex så jag kunde få mer för pengarna. Hittade ett par snygga jeans och en väldigt snygg skjortklänning. Till min stora glädje upptäckte jag att jag gått ner en storlek på vardera halvan av kroppen, från 44 till 42 där uppe och från 42 till 40 där nere. Hurra, tack för det kvittot träningscykeln!

När jag skulle betala fanns det inga pengar på mitt kort, mycket mystiskt eftersom CSN-pengarna skulle komma idag. Jag fick lite panik och fick lämna kläderna i kassan och undersöka saken på en bankomat, INGA PENGAR! Ojtan tojtan. Åkte hem lite ledsen men, jag la först undan kläderna på Lindex så att jag kan köpa dem i morgon istället. Väl hemma låg en bankgiro-grej från CSN i hallen. Nu är det fixat så att pengarna från dem kommer in på mitt konto i fortsättningen.

Jag har precishjälpt Gosegrisen skriva en bok om Varelser som han har illustrerat och berättat, jag ska nog publicera den här senare. Jag är väldigt stolt över honom, han har precis lämnat ett helvetiskt år som 4-åring och nybliven storebror bakom sig och beter sig alldeles alldeles uinderbart för tillfället. Peppar peppar... jag är ensam hemma med barnen ikväll!

Dammsugaren gick sönder nyss, behöver vi inte städa mer då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar