torsdag, september 17, 2009

Inte riktigt som jag tänkt mig...

Här har min kära familj befunnit i sedan i fredags. Jag fick också vara med, men i söndags åkte jag hem. Det är första gången som jag varit ensam hemma utan något av barnen hos mig. Det blev inte alls som jag tänkt mig. Jag hade sådana planer på vad jag skulle hinna göra på 4 hela nätter och nästan 4 dagar utan krävande barn.



Jag hade tänkt att:
- Städa hela lägenheten grundligt och noga
- Sitta kvar länge i skolan och plugga
- Träna minst två gånger och verkligen njuta länge i bastun efteråt
- Passa på att träffa en massa folk och vara social
- Längta ordentligt efter mina barn och min kärlek
- Sova ut

Så här blev det:
- Jag fick sätta väckarklockan på 7 i morse, fast jag börjar först kl 12.15, för att hinna städa innan de kommer hem.
- Jag har bara suttit kvar en dag i skolan, de andra två dagarna har jag antingen skolkat förmiddag eller eftermiddag.
- Jag har inte tränat en enda gång, kanske att jag gör det i morgon...
- Jag har träffat lite folk, min kusin, men mest Långa Bror
- Jag har inte alls längtat så mycket efter min familj utan snarare njutit av lugnet och friden, men nu när det börjar närma sig så börjar längtet komma krypande
- Som jag har sovit, första natten 8 timmar, andra natten 12 timmar, tredje 9 timmar, fjärde 8 timmar. Nu hoppas jag att jag laddat batterierna så det räcker för att jag ska orka vara en supermorsa åtminstone till på söndag...

Dags att städa lägenhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar