onsdag, september 30, 2009

Hur gör man?

Hur ska jag hinna vara både mamma, fru och student på heltid. Jag vill gärna vara cool, syster, dotter, vän och bästa kompis också. Hur hinner man med allt. I morse åkte jag hemifrån halv åtta och jag kom hem från skolan klockan halv sex. Jag fattar att det här inte är unikt på något sätt, men jag hade glömt bort hur det var och jag hade inte två barn förra gången jag var hemifrån på dagarna. Om jag är hemma vid halv sex har jag två timmar på mig att äta, och umgås med mina barn innan det är dags för deras läggning. Sedan vill jag ju gärna försöka byta ett ord eller två med kärleken också, men det är för det mesta lönlöst, Gosegrisen är inte den som tillåter oss att prata tråkiga vuxensaker så länge han är i samma rum. Det får vänta till den timme vi har när barnen har somnat. Timmen innan jag slocknar.

Ändå har jag ju värsta lyxen nu när kärleken är föräldraledig och ofta har middagen färdig när jag kommer hem. Hur ska det gå i vår, när vi både kommer tycka att skolan är viktig och att barnen är viktiga. Vem ska offra vad för vem eller vem för vad? Lite panik får jag, men samtidigt så vet jag att om andra klarar det kan vi och det kommer nog gå bra. Nej, jag vill inte, jag vill att både jag och kärleken ska jobba 50% och samtidigt vara mycket rika, så att vi kan vara tillsammans som familj mycket och göra roliga dyra aktiviteter på vår lediga tid.

Men det är ändå ganska skönt att få komma hemifrån på dagarna och vila öronen och bara tänka på sig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar