söndag, september 20, 2009

Lördag den 19 september

Igår vaktade mina bröder mina barn. Det var bra, jag fick även 1000 pengar att göra av med på stan. Det var min 30-årspresent från de fina bröderna och fina svägerskan och fina brorsdottern, som skulle kasseras in. Det var bra. Vi gick på bio, sen tog vi en öl på en uteservering, sen gick vi till Indiska Hörnet. De har så god och billig mat. Och har så bra service, vilket är lite ovanligt på indiska resaturanger tycker jag. Vi åt mycket och drack en del, supermätta och megatrötta fick vi ta en kaffe på maten. Klockan var ju bara halv åtta, man kan inte komma hem innan barnen har somnat en kväll när man har barnvakt. Vi promenerade runt i Haga lite, jag visade mina studiehoods för kärleken. Sen tog vi en öl på en uteservering till. Vi hade det verkligen trevligt och hade tid och framför allt ro att prata och diskutera viktiga funderingar som dykt upp i våra huvuden på sista tiden. Det kändes skönt och omvälvande. Vi var hemma igen redan halv tio, lite pinsamt, men jag var så otroligt trött och längtade hem till soffan och kände inte att jag kunde stanna ute för saks skull. Tack för fin kväll, det behövde vi. Kan man få samma när man fyller 31?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar