torsdag, september 24, 2009

Flytt eller flykt?

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Ska jag börja med en lista på alla ställen jag bott på sedan födseln eller ska jag börja med den skitunge på ca 8 år som kallade mig för jävla fitta förut idag. Det får bli ungen som jag faktiskt känner hat mot. Det har drällt runt ett gäng ungar här i krokarna på sista tiden, de brukar leka krig, kasta sten på varandra, andra och på bilar. De brukar slåss med pinnar och säger man till dem att deras lek är farlig så skrattar de bara. Idag råkade jag hamna bakom gänget när de gick och bar på en hundbajs (!) på en pinne. Jag hörde hur de planerade att kasta bajset på flicka som bor på vår gård. Då frågade jag lite vänligt vad de skulle göra. Vi ska kasta den i papperskorgen svarade de. Jag bad dem skärpa sig och sluta upp med sådana dumheter. Då ropade idioten, det där efter mig. Jag blev så otroligt förbannad och skrek en riktig harang efter honom med alla fula ord jag kan. Mycket rationellt och moget, men det var faktiskt första gången i mitt liv som jag blev kallad fitta, tur är väl det. Om jag hade vetat om att någon av mina barn ropade så till en annan människa skulle jag ta bort lördagsgodis och veckopeng i ett år framåt. Förbannade jävla skitunge och förbannade jävla skitförälder som inte orkar bry sig om sina barn.

Jag bara undrar, var är alla föräldrar? Var är de? Jag blir galen av att tillsammans med en eller två andra morsor och farsor vara uppfostrare till hela kvarterets skitungar.

Så, det skabbiga klimatet här i krokarna får oss att vilja flytta. Vi är ganska desperata och funderar seriöst på att byta bort vår (ganska) underbara 4:a på 98 kvadrat med två våningar, trädgård och öppenspis som vi dessutom har förstahandskontrakt på. Byta mot en liten 3:a på 58 kvadrat som dessutom är en studentlägenhet, men i ett ack så underbart område.

Vi vill och har vi turen med oss så kan vi flytta runt jul och skola in Gullebullen på rätt förskola från början. Håll tummarna för att det dyker upp fler lediga treor i rätt område.

Tjolahopp tjolahej plöddeflöddemödd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar