måndag, september 07, 2009

Svettrekord eller träning nr 14

Idag fick det bli träningscykel igen, hälen har faktiskt gjort mycket ont sedan sist. Jag inbillar mig att det kan bero på att jag var ute två kvällar förra veckan och därför stått och gått mer på hälen. Men sanningen är ju den att när man pluggar får man sitta mycket mer än när man är föräldraledig. Så jag får nog ta och inse att orsaken till smärtan antagligen är mitt lilla snedsteg med crosstrainern i torsdags.

Så idag var det i alla fall svett rekord, mitt hår var så blött när jag var färdigt att det kändes som om jag hällt ut vattenflaskan på huvudet, det var gött. Jag har köpt ett svettpannband för att svetten inte ska rinna i ögonen, jag var inte vacker i det när jag hade långt hår. Nu när det är kort ser det ännu värre ut, min huvudform är inte skapt för pannband. Antingen så åker det bakåt så mycket så att det ramlar av eller så får jag ha det strax över ögonbrynen och då ser hela ansiktet ihoptryckt ut. Därför hade jag det runt handleden idag för att torka bort svetten, det var ingen höjdare men det var bättre än inget alls. Undrar när jag blir så vuxen och självsäker så att jag skiter i om jag ser ut som ett miffo när jag tränar?

Dagens resultat:
tid: 65 min
km: typ 28, minns inte riktigt
kcal: 668 (det minns jag, blev lite besviken att det inte stannade på 666)
Rövsporre: inte så skönt de första minuterna efteråt, hinner ofta gå över innan jag nått omklädningsrummet.

2 kommentarer:

  1. Huvudformen har du efter mig. Jag skulle inte kunna beskriva problemen med pannband bättre själv, men jag är tillräckligt mogen för att strunta i hur jag ser ut när jag tränar. Mamsen

    SvaraRadera