fredag, september 25, 2009

Riktigt fredagsmysigt

Kärleken är på "after work" så jag är ensam med barnen i kväll. Gullebullen sov inte middag idag, så han somnade redan tjugo i sju. Då började mitt och Gosegrisens egna fredagsmys. Innan hade vi ätit pannkakor och sett på film, men då fick Gullebullen också vara med såklart. Men när han hade somnat då drack vi kiwi och färon festis i vinglas med isbitar i och jag hittade lite chipsrester i skåpet (från förra veckan när Långa Bror och jag såg på Dirty Dancing). Vi började se på Pokémon 4-ever. Jag har aldrig orkat se hela och tänkte att nu skulle vi minsann mysa i soffan och jag skulle inte ens snegla åt datorn. Då kom Gosegrisen på att vi skulle rita av Pokémons istället. Jag fick förtroendet att rita av, men han konstaterade först att hans pappa antagligen är bättre än mig på det. Låt gå för det, vi hade det väldigt mysigt i alla fall. Och vi har knappt bråkat på hela kvällen. Nu väntar nog Skavlan, jag ångrar lite att jag inte tänkt på att inhandla något till mitt egna fredagsmys, men jag får väl tugga lite mer ingefära istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar