tisdag, februari 22, 2011

Viktiga prioriteringar

Det är tisdag idag. Tisdagar = filmkväll med tjej/tjejerna! Vi pratade mycket förr om vad vi skulle äta på dessa filmkvällar. Numera pratar vi också om det, men det måste ju anpassas lite efter hur många points jag får/vill äta. Så idag räknade jag ut att om jag skulle kunna få 100 gram ostbågar hade jag bara råd att äta en sallad till middag. Vi funderade länge på hur vi skulle göra det bästa av det innan vi kom på att vi skulle strunta i snackset idag och satsa på god mat istället. Det blir indisk take away. Jag har bestämt mig för att strunta i att äta ris och njuta av ett naan istället. Men pedanten i mig får lite panik eftersom jag inte har en aning om hur jag ska kunna räkna några points på detta. Jag får helt enkelt säga att det är alla de 19 points som jag har kvar för dagen. Istället för snacks blir det fruktsallad. Fruktsallad = 0 points. Jag är så glad över att ha vänner som kan tänka sig att solidariskt äta samma mat som mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar