torsdag, februari 17, 2011

Illa, jag mår illa

Gosegrisen gick till sin kompis förut och när Kärleken gick för att hämta honom berättade kompisens mormor att kompisen hade kräkts 7 gånger idag, sedan sovit 2 timmar, men nu mådde mycket bättre. Tack för informationen tänkte jag när Kärleken spred den vidare till mig. Mormorn hade visst inte koll på det där 24 eller till och med 48 symtomfria timmar innan man börjar umgås med andra igen. Jag började hur som helst såklart må illa så fort jag fick informationen och det har inte lagt sig än. Jag vet att det än så länge bara är inbillning, men det är svårt att låta bli att noja sig. Man kan ju tänka att om kompisen har det så går det antagligen på fritids i alla fall, men det är ju ingen tröst direkt.

Nu ska jag lägga mig i soffan ett tag och begrunda livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar