tisdag, februari 15, 2011

Självförtroende var är du?

Skriver hemtenta denna vecka. Har läst ovanligt mycket den här kursen och känner att jag har bra koll på stora delar av litteraturen, trots frånvaro på grund av resa och vab. Så de två första frågorna på tentan har gått snabbt och smidigt att skriva och det har känts som om det flyter fint. Men aldrig att jag ska få njuta av det fullt ut, självklart ska tvivlen komma smygande och känslan av flyt blir på något vis ett bevis för att det gått dåligt. Det kan ju aldrig ha gått bra, när det känts så (förhållandevis) enkelt. Jag blir så trött på den känslan. Varför kan jag inte bara få njuta, känna sig flitig, briljant och lite smart utan dessa elaka taggar av tvivel. Lite tilltro till mig själv skulle inte sitta fel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar