tisdag, februari 01, 2011

Väckelsemöte på Rabben

Jo, vi har i hemstaden i helgen. Vi besökte bland annat min svägerska och hennes familj. Det var livat och roligt värre. Däremot var det ett ord som dominerade under dygnet vi spenderade där nämligen Point. Det var points hit och points dit och insparade points och fem points för ett glas vin. Under fredagsmyset med ost och vin satt svägerskan och antecknade siffror på ett papper. Det blev många points den kvällen, speciellt för mig som inte räknade dem. Eller blev det inga då kanske? Hur som helst så tyckte jag att det lät ganska trevligt det där med att räkna points, gå ner i vikt men ändå kunna äta både fett ibland och kolhydrater. Inte behöva välja mellan något utan lära sig att äta behärskat av allt och ändå ha råd att unna sig lite lyx varje vecka. Det låter kanske konstigt men jag blev nog hjärntvättad på det där väckelsemötet. Hur som helst så bestämde jag mig för att om några år, när alla mina barn är färdigfödda och det är dags att komma i form igen ska jag också gå med i viktväktarna. Det bästa av allt var ju ändå att man slipper gå och väga sig på ett sektmöte en gång i veckan utan att man kan sköta allt online.

Nägra dagar efter mötet insåg jag att det var idiotiskt att vänta flera år innan jag går med om jag är motiverad att göra det idag. Så igår gick jag och köpte en riktig och ärlig våg som slängde 81.3 kg i ansiktet på mig. Ja, det gjorde den faktiskt, för den pratar. Nu är det slut med självbedrägerierna som jag och den gamla blå skivvågen har ägnat oss åt. Nu är det sanningen i vitögat som gäller och målvikten är 70 kg. Det har jag inte vägt sedan innan jag blev gravid med Gosegrisen. Nu räknar jag points för fulla muggar och med löpningen blir det en hel del bonuspoints per vecka.

Vad säger du svägerska, ska vi dela recept?


3 kommentarer: