lördag, februari 26, 2011

Ger mig själv en "break"

OK. Den gångna veckan är inget att hänga i granen direkt, åtminstone inte motivationsmässigt. Jag kan summera 9 kilomter löpning och mycket överdriven konsumtion av smaskiga saker. Men, man måste tillåta sig att ha svackor också. Idag var ambitionen att springa 12 km men när jag kom ut med broddarna påinsåg jag att inte ens de hjälpte mot den glashala marken, till och med gruset har en ishinna på sig. Jag sprang 30 meter, insåg att jag var som Bambi på hal is, och vände hem igen. Jag tog en varm skön dusch, har skrivit en inköpslista och ska handla inför kvällen trevligheter. Min bästa vän kommer på besök i dag. Hon ska bjuda mig på lunch på stan och vi ska bara ha allmänt trevligt. Jag har därför bestämt mig att jag inte tänker räkna några points idag. Jag ska unna mig det jag vill ha och inte begränsa mig till en salladsbar, bara för att jag inte har tillräckligt med points för det. Jag tycker inte att jag behöver ge mig själv mer ångest än vad jag redan har. Det är jag värd. Nu tänker jag ta och njuta av min helg och hoppas att motivationen återvänder till veckan. Då ska jag hem till mina föräldrar, få egen en liten ledighet, så jag hoppas att jag orkar proritera mina points bättre nästa vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar