onsdag, februari 09, 2011

Gott flyt och nya vanor och lite bekännelser

Vardagen flyter på så skönt just nu. Vi går upp tidigt på morgonen. Jag äter nyttigt. Löpningen fungerar fint. Vi har infört nya frukostvanor för barnen (inte smula med macka i TV-soffan framför bolibompa, något vi borde infört för flera år sedan. Men vi var ju inte så vuxna då som vi är nu...) Plugget flyter på skapligt och jag är bara lite stressad över hemtentan som vi får på fredag.

Ja, allt är bra för tillfället och jag har äntligen landat efter en oerhört stressig vintersäsong.

Det enda som verkligen behöver förbättras är volymen på mina skrik när jag är arg på barnen, det känns som om rösten bara blir högre och högre ju längre tiden går. Som om jag kan skrika barnen till lydnad. Jag vet ju att det inte går. Jag ska försöka jobba lite mer på det, för jag förstår ju att jag bara kommer skapa två skrikande individer till och det pallar jag inte med helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar