måndag, februari 14, 2011

Fokus men ändå inte.

Jag sitter med min hemtenta som ska lämnas in på fredag. Jag har ignorerat den hela helgen eftersom jag kände att jag och hela familjen verkligen behövde en lugn helg tillsammans. Det fick vi. Och en ny kusin och ett syskonbarn. Jag är fortfarande helt ställd och glad över det. Förra gången jag fick ett syskonbarn hade jag själv en 6 veckors bebis hemma. Det var ju fantastiskt att få ett syskonbarn nästan samtidigt som jag själv fick barn såklart, men den här gången tänker jag njuta av att hon är unik och inte har någon konkurrens av min egna bebis. Jag längtar så efter att få hålla den lilla godingen i min famn. Jag hoppas att det motiverar mig att skriva på flitigt så att jag framåt slutet av veckan kan smita iväg en stund och kanske klämma och gosa på små bebisfötter.

Idag får jag besök av bebisens farmor och farfar, de ska få lunch här innan de får gå iväg och snufsa på bebisfötter och bebishår. Vilka lyckosar.

Men nu behövs det lite fokus på tentan. Jag vill ju som sagt vara färdig i god tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar