fredag, januari 15, 2010

Lite urlakad

Igår när jag for hem från skolan och ända tills jag la huvudet på kudden kände jag mig liksom hög av energi och ork. Idag, inte så mycket. Åt en svullig lunch med några klasskamrater, kött med sås och nu känner jag mig fullkomligt färdig. Hämtade barnen tidigt idag, kl 14 och sedan dess har Gosegrisen pratat konstant. Jag har tyvärr inte orkat lyssna på allt han babblar om utan säger förstrött, ja, nej eller jasså där det passar in. Stackars barn och stackars mig, jag vill ju ta ett bad på ett hotellrum någonstans och sjunka in i en bra bok. Jag har inte ens orkat planera en god middag till ikväll, systembolags besöket gick däremot bra: gott öl och en flarra gin. Förr i tiden kunde jag fira med bara de ingredienserna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar