söndag, januari 10, 2010

Dubbel utmaning

Jag har sedan nyår önskat mig att jag hade ett nyårslöfte som lät ungefär så här:

JAG LOVAR ATT BÖRJA SNUSA IGEN!

Jag hade inget sådant nyårslöfte utan senare försökte jag lova att sluta äta så mycket godis och annat skit istället. Dumma, dumma löften och ickelöften.

Nu sitter jag här och skriver hemtenta igen. Ca 10-11 sidor ska produceras fram till på fredag klockan 12. Utan snus och utan GODIS. Jag försökte först vara riktigt duktig och köpte ett paket tuggummi med lemon/lime-smak. Skittråkigt, tuggummi kan inte på något vis ersätta godis, så är det bara. Helt galet, det gick ju såklart åt skogen ganska snart då jag inhandlade en påse turkisk peppar bara för att överleva, det finns fortfarande kvar några karameller dock och det är ju faktiskt helt otroligt. Tilläggas bör att jag glömde min älskade ingefära hemma igår, så det blev extra dubbel-jobbigt.

Idag anlände jag till biblioteket mycket väl förberedd på eventuella motgångar och med resterna av den turkiska pepparn i fickan som back-up. väskan innehöll:

1 termos kaffe
2 äpplen
1 banan
1 stor påse med nöt- och russinmix
1 fin matlåda med köttbullar, potatismos och sås
1 välfylld snusdosa med ingefära i

Jag tror att jag kommer klara mig idag. Men vem lurar jag egentligen, jag har suttit och knaprat på lakritskarameller hela förmiddagen och istället för att ta en välbehövlig lunchrast pimplar jag kaffe i min magkatarr-ömma mage och behandlar min kropp allmänt illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar