tisdag, januari 26, 2010

Beach-Tunisien-2010

Igår sa min kloka mor:

"Lisa, jag kan inte förstå att du inte går ner i vikt, du har ju aldrig något gott som choklad eller kakor hemma!"

Nej precis, jag har haft det hemma men det ligger i min mage och runt min mage, det är därför jag inte går ner i vikt. Och finns det inget hemma kan man gå och köpa nytt väldigt lätt, av det blir det heller inget över att lägga in i något skåp.

Så min kloka mor och jag bestämde oss igår morse för att sluta med allt vitt socker, eller åtminstone skära ner på det ordentligt. Inget godis, ingen sylt eller marmeladmacka för att stilla sötsuget. Inga jävla russin heller. Bara frukt (och den där goda kladdkakan som jag itne hunnit baka men köpt alla ingredienser till...)

Det började ganska jättedåligt. Igår ca 2 timmar efter att vi slutit vår överenskommelse, råkade jag äta en påse med 2 hg lösgodis istället för lunch. Det var faktiskt väldigt konstigt för sådär har jag nog inte gjort på flera år. Idag var jag på väg att göra något liknande, men då tänkte jag på min mamma. Vi skulle ju göra det här tillsammans, hon börjar ju sin utmaning hos kakmonstret mormor. Då är ju det minsta jag kan göra att försöka i alla fall. Så istället för en sväng till affären blev det en delikat apelsin och 3 para nötter istället.(Paranötterna får nog uteslutas de också, kanske inte så sött, men väl så fett)

Morsan och jag kommer jogga runt på beachen i Tunisien med lite slimmare och mindre korviga midjor. Det är ju det som måste bli min målbild. Heja Lisa och Morsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar