lördag, januari 02, 2010

10 år

Såg en trevlig idé på Verldensgang och lät mig inspireras, eller snarare stal jag konceptet rakt av. Det som skrivs har däremot hänt mig och ingen annan.

2000
Komvux. Arvikafestivalen, debut som funktionär på riktigt. Pussar på kärleken ibland om alkohol är inblandat. Fiskefabriken i Norge.

2001
Fiskefabriken. Arvikafestivalen, debut på campingen. Litteratusvetenskap i Stockholm, vantrivs med både studier och staden. Åker aldrig mer tillbaka dit efter jullovet. Mexiko baby!

2002
Kollektivet Orgeln. Capingsamordnare. Blir kär i kärleken. Dokumentär. Grekland 2 veckor med Kärleken. Blir sambo.

2003
Posten i Oslo. Tråkigt med distansförhållande. 107:an. Vantrivs i charken på Konsum. Dokumentären sänds och mina "15 minutes of fame" är därmed förbrukade. Blir gravid. Ojsan. Mycket eksem och skitjobbigt.

2004
Graviditeten blir fröjdefull, eksem bättre. Världens bästa Gosegris föds med en stor dos dramatik. Ganska lugnt och tråkigt liv som föräldraledig. Stor omställning när jag tänker tillbaka på det.

2005
Det blir roligare och jobbigare att vara förälder. Mexiko med baby. Vi köper radhuset. Jag börjar studera till lärare. Vi förlovar oss i Göteborg. Kärleken säger upp sig och söker till läkarlinjen.

2006
Han kommer in. Radhuset säljs. Vi gifter oss. Vi flyttar. Mycket påfrestande höst för mig utan jobb, förskoleplats eller föräldradagar kvar.

2007
Förskoleplats till Gosegrisen. Dagisvikariat till mig. Sommarsemester på campingplats. Blir gravid igen. Brorsan blir gravid.

2008
Två mysiga 60-års kalas, båda mammas. Den gulliga bullen föds. Blir faster. Rolig föräldraledighet. Farmor dör. Jul i Dalum. Kommer på vad jag ska bli när jag blir stor

2009
30 år. Lång skön ledig sommar. Camping. Barnfri weekend i Halmstad. Börjar plugga till socionom. Flyttar hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar