onsdag, januari 27, 2010

Fint som smör...

Har klarat av en hel eftermiddag/kväll med barnen utan att ha höjt rösten en enda gång. Kärleken leker doktor och har haft kirugi-jour? efter skolan så jag har varit ensam med barnen och klarat av att laga en smaskig broccolisoppa, steka pannkakor, ignorera onödigt gnäll från Gosegrisen, ätit en lugn och trevlig middag utan ilskna utbrott (faktiskt), hunnit få undan all disk från middagen, hållt mig för skratt när den ständigt sure Gosegrisen råkade ha roligt när han hjälpte mig att diska och måste kompensera med ett "jag ska bli jättesur sen igen", klarat av barnens hoppande i soffan, fått dem i säng i tid, läst färdigt fem i åtta, klippt Gosegrisens toklånga naglar, bytt Gullebullens bajsblöja som inte luktade (som tur är kan han kommunisera och skrika BAJS! när det behövs), inte fått psykbryt när storebror snodde lillebrors snutte 5 gånger under läggnignen, inte få psykbryt när Gullebullen visst vill ha välling ändå efter att ha legat och nästan sovit i femton minuter.

De sov halv nio, inte perfekt men inte så illa heller!

Nu ska jag läsa ungdomslitteratur som jag fick i julklapp, boken har tydligen blivit film också, twilight, eller något sånt heter den.

1 kommentar:

  1. Låter som en toppenlyckad kväll! Vad duktig du är!!!

    Kramar faster L

    SvaraRadera