fredag, januari 08, 2010

Hur man kan förstöra en morgon!

Arla-mjölk-paketen har haft någon slags frukostkampanj. Med hjälp av olika bilder har vi fått förstå att allt går alltid dåligt om man inte äter frukost. Jag äter frukost, det gör dör det mesta (Gose)grisen också. Men han vet synnerligen hur man kan förstöra en morgon även om man har en stadig frukost i magen. Och snabbt kan det gå.

I morse gick han och jag upp tillsammans och allt var frid och fröjd ända tills Gullebullen vacklar ut från sovrummet. Jag sätter honom bredvid storebror som snabbt rycker snutten ur handen på honom. Gb blir självklart förtvivlad nyvaken som han är. Jag ger en mild tillrättavisning och hämtar Gg:s egen snutte, som han fått bara för att han alltid snor brorsans. Men den duger inte, den kastar han istället på lillebror som i rättvisans namn inte heller är på sitt mest strålande humör. Bråket om snuttefiltarna fortsätter och efter tio (10) milda tillsägelser brakar helvetet lös. Jag blir självklart skitförbannad och Gosegrisen likaså. Sen är det bara bara synd om Gosegrisen och allt är vårt fel och han har inte gjort något och antagligen älskar vi inte honom överhuvudtaget. HJÄLP! Vad matt jag blir. Tur för mig att jag bara kunde lämna cirkusen och åka till skolan istället.

Borde kanske tillägga att situationen hade lugnat ner sig betydligt innan jag stack, gillar inte att lämna honom om vi är arga på varandra.

1 kommentar:

  1. Åh vad skönt att läsa om andras strejkande morgnar och griniga ungar:-) Och du skriver så roligt!

    SvaraRadera