onsdag, januari 13, 2010

Historiska vingslag

Jag sitter och läser igenom den äldsta boken i den här kursens litteratus, den är skriven av Leo Huberman redan 1936. Jag misstänker att det aldrig mer kommer dyka upp någon bok med samma ålder under hela utbildningen. Hur som haver, så läste även min far den här boken HT- 72 som han själv antecknat i pärmen. Tyvärr har han få understrykningar, men när jag läser de han har, kan jag inte låte bli att fundera över vad han tänkte och tyckte då, när han var nyss 25 år fylda. 25 år, min lilla pappa. Jag var inte ens påtänkt och min mor satt kanske och läste på samma institution som jag gör idag, helt ovetandes om den lille mannen som studerade Människans rikedomar av Huberman. Boken var ju förbövelen lastgammal redan då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar