fredag, januari 29, 2010

En ny erfarenhet

Klockan 00.05 vaknade jag av ett konstigt ljud från barnens säng, jag går dit och hittar Gosegrisen med kräk i hela ansiktet. Bara att tömma deras säng och flytta över barnen till vår säng. Gosegrisen kräks vae 45e minut ungefär. Till slut kommer jag på den briljanta idéen att Kärleken och Gosegrisen får lägga sig på madrass i vardgsrummet så att jag och Gullebullen kan få sova i fred i alla fall. Klockan 02.30 vaknar jag av att Gullebullen ligger och kräks. I vår säng. Bara att ta nästa madrass från våningsängen och placera oss på den med en hink bredvid. Han kräks bara en gång per timme. Så i natt har det inte blivit vidare mycket sömn för oss. Gosegrisen har dessutom hög feber och ont i örat (han tog sin andra dos influensavaccin igår). Gullebullen däremot verkar helt oberörd och började dagen med att hoppa högt i vår säng. Som tur är fick vi tvättid i både fintvättrum och grovtvättrum i dag så att alla täcken, kuddar och lakan kan bli rena till ikväll. Hoppas jag slipper bli smittad men vågar inte riktigt tro på det, vet med ganska stor säkerhet att jag fick Gullebullens kräk i munnen i natt. Bläöööhhh hö hö hö....

3 kommentarer:

  1. Åh! Stackare! Det finns inget värre än när barnen kräks. Man vaknar till vid minsta lilla nysning och står yrvaken med en hinkk i högsta hugg.
    Som tur är var det länge sedan, men jag kommer ihåg paniken sista natten på Calvi när Lilleman kräks och kräks och kräks. Lakanen på hotellrummet, som vi sov i alla 5, tog slut och vi låg tillslut på sandiga handdukar. Jag tänkte att de släpper aldrig på oss på planet hem...
    Men det gick. Vi kom hem. Och jag var helt slut!

    SvaraRadera
  2. Herreguuuuud! Att ni orkar (ja, eller jag fattar - det är klart man gör!), det måste vara vidrigt! Min äckelmardröm är just barnkräksjuka. Hua. Stackars gose och gulle och stackars er! Hoppas alla mår bättre och att ni inte blir ens lite smittade!

    SvaraRadera
  3. Stackare! Hoppas att det bara var en sprutreaktion.

    SvaraRadera