onsdag, januari 06, 2010

Ätstört och/eller karaktärssvagt?

Eller så är socker en väldigt väldigt tung drog. I förrgår föreslog jag för kärleken att vi skulle sluta äta godis och sluta med att unna oss en massa snacks och skit hela tiden. Ska vi unna oss gott så ska det vara god mat som intages efter barnens läggning sa vi. Vi var överens och kärleken skulle inte ha några problem med det alls, hans svaghet är inte godis utan cocacola. Men vi får ingen läsk heller. Det började dåligt med att jag gick och nallade resterna av Gosegrisens lördagsgodis, sen var jag ju tvungen att snaska i mig en läkerolask. (Jag fiser ganska äckligt efter en hel läkerolask, undrar vad det kan bero på?) Idag gick jag till Willys för att köpa vindruvor, men det blev även en ask med philadelphia light och några smarriga bread sticks från Liba-bröd. Bara den utsvävningen är ju ganska illa, men väl vid kassan brakade allt åt skogen. Köp 2 påsar julskum för 10 kr. Inte bra. Jag stod länge och tvekade, inte på om jag skulle handla, utan vilka sorter jag skulle välja. Två påsar fruktskum, eller två påsar chokladdoppat skum eller en av varje. Det blev det senare. Skummet är ganska äckligt, speciellt det chokladdoppade. Nu är planen att jag ska vräka i mig allt snabbt och hoppas att jag blir spyigt äckligt mätt och aldrig mer vill äta godis. För det fungerar väl så?

1 kommentar:

  1. HA HA HA, tack för ett gott skratt. Vad du är dålig (positvt)!!

    Kramar L

    SvaraRadera