lördag, januari 30, 2010

Ambivalens

Idag slits jag mellan olika känslor och beslut.

Ska jag vänta på att börja kräkas eller satsa på att storstäda och mysa med räkor och kärleken ikväll? Vill ju inte sabba min första frivilliga räkmiddag med att kräkas efteråt, då är det garanterat kört för 30 år framöver igen.

Ska jag försöka skärpa mig på riktigt och sluta med godis och annat onyttigt? Eller ska jag fortsätta svulla? Är för första gången på flera år ganska nöjd med min kropp och njuter helt plötsligt av blubb och kurvor, tycker det är lite snyggt. Men samtidigt vill jag ju helst inte att vikten ska vara högre än den är nu, det är nästan rekord för icke-graviditet eller icke-amningsperiod i livet. Hmmm.

Ska jag fortsätta på friskis och svettis? Hitta ett nytt gym eller bara njuta av de fantastiska motionsspår jag har utanför knuten och lägga gympengar på en riktig doktor eller sjukgymnast som kan hjälpa mig att fixa min jävla häl-sporre?

Ska jag köpa del två i twilight serien? Jag är ju som resten av världens tonåringar inklusive Bella numera ganska kär i Edward. Tyvärr innebär en ny bok att jag fortsätter försumma studielitteraturen, så den får nog vänta tills vi tar in på hotell. Kärleken var snäll och hyrde filmen idag, så nu ska jag jag allmänbildas (och kanske sukta) i lite ungdomskultur.

Godis är så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar