onsdag, maj 04, 2011

Vilken dag är det idag? och lite livspussel.

Om måndagen var lite ångestladdad så var tisdagen en riktig slö och orkeslös dag. Jag sov i soffan i ca två och en halv timme istället för att springa eller plugga. Jag snoozade i en timme och 45 minuter. Det måste vara något slags rekord! Jag vräkte i mig bullar och var allmänt trotsig mot allt vad träning och matmedvetenhet heter. Men vad fasen, man måste få ha sådana dagar eller veckor också.

Idag däremot känner jag mig piggare och mer motiverad. Snart drar jag ut på en löprunda och sen planerar jag att plugga flitigt resten av dagen. Ikväll ska jag (vi) tvätta och städa och handla all nödvändig mat som Kärleken behöver under torsdagen och fredagen när jag far iväg till staden med konserten med stort K. Jösses vad peppad jag börjar bli.

Jag tänkte alltså att idag skulle vara effektiva och ambitiösa dagen!

Annars så börjar vi inse Kärleken och jag vad det är för liv vi har att vänta fram till augusti. Han har precis börjat jobba i en stad i närheten och pendlar alltså. Hans arbetstider kommer vara mellan 8-16.30 så det blir hämtningar och lämningar och matlagning till mig för hela slanten. Under tre veckor kommer han jobba mellan 10 och 19.30 istället och under de veckorna får han och barnen nöja sig med att träffas på helgen och till frukost och läggning. Stackars mig...

Vi börjar inse att när det börjar bli dags för hans AT så lär det inte vara så aktuellt att jobba i någon annan stad än den vi bor i, om vi inte ska flytta till den staden... Det är bara att hoppas att han kan ha flyt och få en tjänst här. Men de problemen kan vi skjuta på framtiden ett halvår eller så.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar