söndag, maj 29, 2011

Ännu en dag i tentans tecken (och lite om vad som komma skall)

Jag formulerade (i huvudet) den första meningen som fråga 3 ska börja med på vägen till biblioteket idag. Jag skrev ner den. Det står: enligt ---- ska man tänka på -------- när man -------. I den utredning jag har läst har de---------. Vilken bra start va!? Hur som helst så var det faktiskt förlösande. Jag har kommit på hur jag ska angripa frågan och texten. Jag hoppas att det ska göra det lättare för mig att skapa en struktur i mitt läsande och skrivande.

Det börjar för övrigt tära lite på familjens krafter att båda föräldrarna aldrig är hemma samtidigt, förutom på kvällarna då. Men jag satsar hårt på att bli klar med tentan redan på fredag (men helst på onsdag) så att vi kan få en långhelg tillsammans. Och vilken långhelg vi ska ha sen. Vi ska göra tradition av återträff med barndomsvännerna och yr.no säger att det ska bli 26 grader varmt och solsken. Jag hoppas på en underbar helg med familj och nostalgi (och en färdigskriven tenta).

Kärleken jobbar bara kväll en vecka till, sen blir det kanske lite mer ordning på torpet. Jag ska jobba ganska lite i juni och ser framemot att kunna vara ledig med mina barn och kanske mina föräldrar. Mest av allt ser jag framemot Gosegrisens 7-årsdag och att få handla presenter som han önskar sig så mycket. Jag har däremot inte orkat börja tänka på hans kalas än, och det behöver verkligen göras. En klasskompis till honom fyller år på samma dag, så det första jag måste göra är att kontakta hans föräldrar för att kontrollera att deras kalas inte krockar (de lär ju konkurrera om gästerna annars). Sen måste vi kanske hyra en lokal, blir det ca 15 barn kan det bli lite väl trångt i vår tvåa.

Men det är faktiskt ett problem jag får ta tag i ikväll kanske. Nu ska jag försöka ta vara på den där goa känslan jag hade när jag anlände till biblioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar