torsdag, maj 19, 2011

Ibland så blir det så bra!

Den här dagen har stressat mig enormt varje gång jag sett på den i kalendern. Bara vetskapen att jag skulle ta med Gosegrisen på ett öron besök som det i kallelsen stod skulle ta ca 1.5 timmar har gjort trött. Gg som hatar att gå till doktorn. Och inte nog med det, jag har tyckt att sjukhusbesöket varit ett mycket ovälkommet avbrott i mitt tentafokus. Men dagen har varit fantastisk. Jag fick inget gjort på tentan, men kanske behövde jag en ledig dag! Här kommer det fantastiska med dagen i punktform:

- vi kunde ta det riktigt lugnt i morse eftersom Gg inte skulle till skolan.

- Det var grymt bra att ha en gammal Ford att köra dit i så vi slapp ta lokaltrafiken.

- Gg skötte sig exemplariskt under hela besöket

- Det ledde till lämpliga åtgärder (vilken socialtantsformulering...)

- Jag har haft ett otroligt och överraskande tålamod idag

- Jag fick med båda barnen in från gården utan bråk

- När vi gick in sprang inte Gullebullen 18 varv ute i loftgångarna som han brukar

- Gb tog även av sig sina skor helt själv utan bråk så fort vi kom in

- Gg kramade mig och sa att det var en bra dag eftersom vi inte bråkat en enda gång, världens bästa är han!

- Som belöning för en fantastisk dag fick han gå med sin far och handla plockmaten till morgondagens fredagsmys, trots att klockan är läggdags för länge sen.

- Jag fick lägga Gb ensam och nu ligger han och snusar gott bredvid mig i sängen.

Den här dagen ska jag vårda och tänka på när det är tungt. Beviset för att man kan ha en konfliktfri dag, bara alla (jag) anstränger sig lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar