tisdag, maj 10, 2011

Liten känsla av lättnad

Den 8 juni tar jag sommarlov. Det ska bli så otroligt skönt att få slippa skolan ett tag, men jag har de sista veckorna haft ångest och känt mig stressad över hur i all världen jag ska överleva fram till dess. Jag kommer ha fullt ansvar för barnen under veckorna och samtidigt känna att jag har tid och ro att skriva färdigt en bra hemtenta. Igår fick jag mitt preliminära arbetsschema för sommaren. Det ser väldigt bra ut. Jag kommer vara ledig några extra veckor vilket verkligen känns välbehövligt. Kärleken kommer ju fortfarande bara vara ledig två veckor, men jag får lite mer. Det blir väldigt bra med tanke på att det är praktiktermin hela hösten, så det kommer bli som att jobba då också. Ja, så nu har sommarångesten släppt ganska mycket, jag trivs ju faktiskt ändå väldigt bra på mitt och jobb och tycker om det! Nu ska jag bara klara av den här sista månaden genom att försöka knåpa ihop en bra hemtenta och suga åt mig kunskap, fixa att vara en bra morsa till mina barn och att klara av att springa göteborgsvarvet (helst under två timmar som sagt) helst utan att inskränka för mycket på våra numera mycket heliga helger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar