torsdag, maj 12, 2011

Hysteri i kubik

Jo, som jag redan nämnt och gnällt lite om så pendlar ju Kärleken nu och kommer hem runt 18 varje kväll. Det innebär att jag själv får dras med hämtningar varje eftermiddag. Jag hämtar oftast tidigast 16, vilket innebär att vi alla (3) är så där härligt eftermiddagssura och allmänt känsliga. Mitt i all hysteri ska jag försöka laga middag, vara tålmodig och ha något som jag tror kallas principer. De två senare sakerna går det sisådär med. Min korta stubin brukar ha brunnit ut innan vi ens hunnit hem och innanför dörren. Ofta brukar den brinna av i dörren på dagis eller på gården så att resten av världen får höra mina (och barnens) utbrott. Mina principer har falerat totalt och jag har försökt rädda situationen med både erbjudande om film och ohämmat data/tv/game boy-spel. Men idag fick jag för mig att vara principfast och förbjöd allt vad TV och spel hette för bägge barnen. Det hade en mycket dålig effekt på mitt tålamod, men nu efter en timmes kaos verkar lugna lägga sig lite. Det är bara Gullebullen som är vansinnig över att hans tunisiska kamel inte går att sätta fast på toaletten med dess gummipropp. Värre utmaningar har jag varit med om. Ikväll är det schlager och Gosegrisen ska få vara uppe sent. Det ska bli intressant att se vad får för effekt på morgondagens eftermiddag och kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar