fredag, maj 20, 2011

Om riskanalys och nervositet

Jag fick för mig att det skulle vara tidseffektivt att plugga hemma idag trots att jag vet att jag inte brukar prestera vidare mycket här hemma. Effektiviteten ska bestå i att jag slipper minst en timmes åkande sammanlagt och att jag kanske även hinner plocka och städa lite här hemma inför morgondagens göteborgsvarvskalas. Risken är dock stor att jag lägger mest tid på det sistnämnda, vilket inte bör prioriteras egentligen. Jag har försökt att intala mig att verkligen skärpa mig idag, då kommer jag gott och väl hinna med båda sakerna. Så nu ger jag mig fram till 13.00 att verkligen fokusera på mina två första delfrågor vars deadlines går ut idag och efter det får jag ägna mig åt städning och annat viktigt som kanske lite mental förberedelse inför morgondagens utmaning. Jag är så otroligt nervös att jag har mycket fjärilar i magen. Halva jag är övertygad om att det kommer gå åt helvete och om jag inte får bryta kan jag kanske räkna med en måltid på 2.30. Andra halvan längtar och ser verkligen framemot tävlingen och har goda förhoppningar om att det ska vara som folk säger, att det är jättekul att springa ihop med så många andra och när publik tittar på och att det därför brukar gå bättre än vid träning. Jag startar dock så sent så det finns en viss risk att publiken hunnit gå hem innan jag sprungit färdigt.

Men först, fokusering och framför allt produktion av tenta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar