torsdag, maj 12, 2011

Gillar glada och generösa bibliotikarier!

Jag skulle skriva ut inbjudningar till Gosegrisens klassfest och gick till informationsdisken på biblioteket för att köpa kopieringskort. Den trevlige mannen i kassan:

- förklarade att det i längden lönade sig att köpa ett laddningsbart kort, men erbjöd mig ett gratis som han hittat på gatan utanför

- hjälpte mig att växla min skrynkliga 50-lapp och visade mig hur laddningsapparaten fungerade

- gick pedagogiskt med mig bort till skrivaren och pekade på de tydliga instruktionerna som visade vad jag gjort för fel och som även tydligt beskrev att man inte ska skriva ut om det blinkar en orange varningslampa. (vilket jag totalt ignorerat och därför fått ut och betalat sju kopior av någon annans dret)

- Sa vänligt att han tyckte instruktionerna var glasklara, klappade mig på axeln, log och gav mig ett nytt kopieringskort med 25 kopior på!

- Lyckades med detta utan att verka nedlåtande eller otrevlig på något vis.

Service när den är som bäst alltså!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar