måndag, januari 17, 2011

What to do, What to do?

Jag sitter i entrén till mitt skolbibliotek på en ledig dag och undrar vad jag ska göra nu. (Jag var tvungen att åka in och hämta några beställda böcker inför nästa kurs.) Barnen + en kompis ska hämtas klockan två. Innan dess hade jag hoppats hinna med en löptur, en veckohandling, en dusch och ett besök på Clas Ohlson. Jag behöver anteckningsblock, nya pennor och dubbelhäftande tejp. Affärerna öppnar inte förrän om en timme och frågan kr alltså vad jag ska göra med den dyrbara tiden fram tills dess. Valet står mellan att unna mig en lyxig kopp kaffe på ett kafé eller att strunta i Clas Ohlson, ta vara på tiden och fara hem och he mig ut på en joggingtur. Det lutar åt det senare. Jag har redan fått blodad tand igen när det gäller löpningen. Fan va gött!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar