måndag, januari 24, 2011

En halv vecka avklarad

Okej, det var väl i onsdagseftermiddag efter den däringa lösgodispåsen som jag slutade äta godis va? Jo, men så var det. Resten av veckan klarade jag utan godis men med lite utsvävningar på lördagen i form av tårta och kanelbullar. Men det är ju inte godis...

Hur som helst, fredagen klarade jag med endast en lite 35 grams ostbågspåse och gårdagens efterrätt var supersmaskig, jag mixade ett paket fryst mango med vaniljyoghurt och saft från en lime. Smasken var det och säkert nyttigare än semlor. Den här veckan blir svårare. På torsdag åker vi till hemstaden så måste jag klara av allt umgänge där utan för mycket godis och fika. Jag får nog helt enkelt nöja mig med att inte äta något godis alls och sen försöka vara så duktig som det bara går när det gäller kakor och sötsaker.

Det är ännu viktigare nu när mitt vänstra knä är tjock och svullet, men inte ömt. Jag ger det ytterligare en dags vila och i morgon tänker jag prova om jag kan springa med det ändå. Det är bäst för knät att det håller annars vet jag inte vad jag gör. Jag som ÄNTLIGEN kommit igång med något på riktigt, för första gången i mitt osunda liv.

Nu håller vi tummarna och jag sätter mig och pluggar flitigt eftersom en hel del pluggtid försvinner p g a den där hemresan på torsdag.

3 kommentarer:

  1. Välkommen till viktväktarfamiljen! :-)

    L

    SvaraRadera
  2. Viktväktarfamiljen passar mig utmärkt L! Vi funderar på att hänga med till badhuset på lördag. Hänger du med mig på löparrunda sen då?? Eller du och jag kanske ska springa till badhuset från er?

    SvaraRadera
  3. Jag är halvinvalid med inflammation i muskelfäsken och hej och hå. Skulle inte ens klara av att gå så långt är jag rädd. Sambon är väldigt otränad för tillfället, annars hänger han nog gärna på. Ca fem km.

    L

    SvaraRadera