måndag, januari 03, 2011

Inte riktigt redo

Idag började vardagen igen. Den fick en lite snopen start när vi upptäckte att våra iPhones inte ringde för att väcka oss. (Jag har läst om det i tidningen, men kunde inte drömma om att det gällde våra gamla omoderna telefoner...) Kärleken vaknade i alla fall till vid 07.20 och vi andra fick snabbt gå upp, ta på oss, packa väskor och skynda iväg. Bägge barnen var lämnade redan innan klockan åtta, även om den yngre var rätt så chockad av den snabba omställningen.

Så nu är varadagen igång igen, jag känner mig inte riktigt redo. Den här veckan ska jag förvisso vara ledig torsdag till söndag, men Kärleken tentapluggar och tentar så i får inte
hela ledigheten tillsammans.

Som sagt, jag är inte redo, försöker drömma mig bort till en eventuell ledighet. Det är ett bröllop i april, då blir det lite ledigt. Jag önskar verkligen att vi kan dra till hemstaden någon gång de närmaste månaderna också. Jag saknar ingift familj och vänner jag har där.

Men det är väl bara att bitra ihop, hoppas på att mosterförkylningen snart går över och börja njuta av vardagsrutinerna igen. Jag längtar ut i löparspåret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar