tisdag, januari 25, 2011

Sköna tider!

Om söndagen kändes kass så känns framtiden okass. Den känns bra helt enkelt. Nu har jag äntligen hämtat mig från den värsta skol- och jul- och icke-ledig-stressen och börjar känna lugnet och lusten återkomma. Det första som behövde åtgärdas då var bristen på besök i hemstaden under hösten och vintern. Vi har ju ställt in planerad resa två gånger. Det är inte okej, men vi har faktiskt inte haft energi och ork över till att kånka iväg oss alla fyra på tåg över en kort liten helg. Men nu kör vi! Både Kärleken och jag skolkar. När jag mailade Gullebullens förskola om schemaändringarna och att vi tänkte skolka lite fick vi som svar att "det gör vi rätt i!". Härligt att ha sådan support.

Men skolket måste kompenseras med extra mycket flit fram tills dess, så nu måste jag läsa Integrationens svarta bok. Den är otroligt intressant och upprörande, så om någon känner sig sugen på att läsa om strukturell diskriminering av utlandsfödda svenskar kan ni höra av er till mig. Jag har den i pdf-format. Mycket intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar