torsdag, januari 06, 2011

Med rätt inställning så!

Idag och i morgon är jag ledig tillsammans med mina fina underbara barn. Jag har minsann bestämt mig för att det ska bli fina och trevliga dagar utan för många utbrott från mamman, 6.5-åringen eller 2.5-åringen. Det blir en utmaning, men jag tror att om jag bara flyter med och låter bli att ha för stora förhoppningar på vad JAG ska hinna göra och för stora krav på vad DE ska göra så blir det nog bra. Hoppas jag. Vi har ett spännande och lite mystiskt paket att hämta ut från posten. Jag har inte beställt något och inte hört någon som skickat något hit. Gosegrisen kan tänka sig att följa med och hämta det om vi ar bussen till Ica. Jag föll till föga, som sagt, inga höga förväntningar på någons prestationer idag. SPÄNNANDE!

Förkylningen från helvetet har inte släppt över huvudtaget och jag hostar värre än någonsin och "m" och "n" är bokstäver som är svåra att uttala.

Det bråkas här i bakgrunden. Att blogga är tydligen något jag inte ska förvänta mig att jag ska få göra heller. Så nu ska jag vara en trevlig, rar och närvarande mamma. (Men det är jag jämt sa Kärleken innan han smet iväg till skolan.) Jag gillar honom. Mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar