onsdag, januari 19, 2011

Vardagsgnäll

Kära schema läggare vid olika institutioner på universitetet där jag och Kärleken läser. Kan ni inte försöka sluta göra så att han börjar en timme före mig nästan varje dag. Det är tungt att alltid ha båda barnens lämningar på morgonen. Framförallt är det tungt att 3 av 4 morgnar behöva vara världsmästare i att motivera andra att äta frukost, ta på sig, borsta tänderna och vilja gå till skola eller förskola. Jag har nog med att motivera mig själv ibland.

Värst är nog ändå alla diskussioner som blir och som gör att vi alltid måste stressa. Det handlar om avundsjuka för att den ene har fått men den andre inte eller om barn som helt plötsligt inte är barn längre utan en häst som vill vara ifred under köksbordet eller om att samlingen på skolan är så vansinnigt tråkigt att man funderar på att aldrig mer gå till skolan eller om att man helt enkelt vill vara ledig. Vem fan vill inte det?

Hur som helst så känns det som att jag ibland skulle vilja ha en bättre start på dagen där det finns lite energi kvar till mig själv också. Det skulle faktiskt räcka med att Kärleken var hemma och tog hälften. Mer begär jag inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar