måndag, september 27, 2010

Tidig måndag morgon

Sitter med den sista halvan av den sista boken inför dagens litteraturseminarie. Jag tycker ändå att jag fått ihop två helt okej diskussionsfrågor och hoppas och ber att jag har förstått uppgiften rätt. Det är så svårt när lärarna bara lite flummigt skriver att vi ska förbereda två frågor inför seminariet. Men jag har bestämt mig för att de menar diskussionsfrågot. Visst vet du. Nu är det bara att hoppas på det bästa.

Efter dagens skolinsats ska jag köpa nya skor till Gosegrisen. Jag har ritat av hans fötter på ett papper och hoppas att det ska räcka. I lördags insåg jag snabbt som attan att det inte blir någon shoppingtur med något av barnen närvarande, vi har inte nerver och tålamod till det någon av oss. Gullebullen reste sig upp vagen två gånger med resultat att han välte oh ramlade ur och hade tur att haninte slog sig. En ny leksaksbuss och en klubba hjälpte inte alls. Han satt och skrek "men kööööör då" om jag stod still längre än 30 sekunder på samma ställe. Efter lördagens misslyckade försök inser jag att han inte kommer få följa med på stan förrän om kanske tre till fyra år.

Så idag ska jag iväg och njuta av att jag bara har mig själv och mitt eget tålamod att ta hänsyn till och så får vi hoppas att ungarna gillar det jag kommer hem med.

Nu är det dags att skumma igenom det sista av litteraturen.

Hepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar